Roblox içinde GUI İş Yapmak Nasıl

GUI Grafik Kullanıcı Arayüzü için standlar ; Eğerçevrimiçi 3 -D sanal dünyada GUI oluşturmak ve kullanabilir ” Roblox . ” Bir GUI oluşturmak için , önce onun şeklini, etiket ve ihtiyaç duyacağınız düğmelerini tasarım gerekir . Bir GUI sadece 2 – D uygulanabilir ve ne olursa olsun ona göre nerede yönünü koruyacaktır . Talimatlar 1

Açık Roblox Studio
ve yerinizi açın
.
2

GUI için bir konum oluşturmak içinUdim2 işlevini kullanın . Örneğin,aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz :

yerel r = Instance.new ( “Çerçeve ” )

r.Position = UDim2.new ( .5 , 0 , .5 , 0 )

r.Size = UDim2.new ( .5 , 0 , .5 , 0 )

” r.Position = UDim2.new ( .5 , 0 , .5 , 0 GUI yerde nerede görüneceğini ) ” kod satırı temsil eder . EvineGUI taşımak için ,” ( .5 , 0 , .5 , 0 ) ” numaralarını değiştirmek . Her sayı bir koordinat temsil eder; numaralarını değiştirerek sizeGUIkonumunu değiştirmek olacaktır .
3

bir oyuncu yere bağlanır zaman görünecektir GUI için bir dikdörtgen çerçeve oluşturun. Örneğin,aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz :

game.Players.PlayerAdded :

yerel fonksiyon ( Oyuncu )

yerel f = Instance.new ( “Çerçeve ” connect () s = Instance.new ( ” ScreenGui ” )

f.Parent = s

s.Parent = Player.PlayerGui

f.Position = UDim2.new ( 0.5 , 0 , 0.5 , 0 )

f.Size = UDim2.new ( 0,5 , 0 , 0,5 , 0 )

sonu)

” game.Players.PlayerAdded : (function ( Player) bağlamak ” komutu bir oyuncu yere bağlandığında başlatmak için GUI söyler budur .

” r.Size = UDim2.new ( .5 , 0 , .5 , 0 ) ” . . . < br :GUIboyutunu temsil kodsatırındanumaralarını değiştirmeGUIboyutu değişecektir
4

GUI için düğme girişleri oluşturma Örneğin ,aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz >

game.Players.PlayerAdded : function ( Oyuncu )

yerel f = Instance.new ( ” TextButton ” )

yerel s = Instance.new ( ” ScreenGui ” connect ()

f.Parent = s

s.Parent = Player.PlayerGui

f.Position = UDim2.new (0,1 , 0 , 0,1 , 0 )

f.Size = UDim2.new ( 0,5 , 0, 0,5 , 0 )

f.MouseButton1Down : ( bağlamak function ( )

print ( ” bir metin GUI tıklandığında ! ” ) < ! bir metin GUI tıklanan " ) :
sonunda )

sonu)

” bağlamak (function ( )

print ( f.MouseButton1Down ”

br > sonunda

) BuGUIkullanıcı sol -tıklama ” her zaman bir metin GUI Tıklayan ” kod çıktı GUI’nizi söyler ” . Sen bir şey istediğinizmetni değiştirebilirsiniz . Ayrıca” f.MouseButton2Down ” fonksiyonunu kullanarak,sağ fare düğmesine bir eylem atayabilirsiniz . ” Komutunu .
5

tıklayın ” senin yerineGUI kaydetmek için Kaydet ” .

Categories:

Bir cevap yazın