Oyunlar için 3D Grafik

21. yüzyılınbaşında video oyunlarıdevlet1970’lerde ve 1980’lerdeendüstrinin köklerinden çok farklıdır. 1990’larda video oyunları oluşturulan ve deneyimlişekilde bir deniz değişiklik yaşadı . Temel bir değişim grafikşeklinde geldi . Kullanıcıların daha gerçekçilik talep ettiği gibi , geliştiriciler nihayet1990’larda üç boyutlu grafikkökeni ve gelişimine yol verdi sprite tabanlı iki boyutlu grafiklerinsınırlarını zorlayan başladı . Virtua Fighter

1990’ların başında” Street Fighter ” ve ” Mortal Kombat ” dövüş oyunu serilerinden ile ulaştı . ” Mortal Kombat ” gerçek savaşçıları dayalı sayısallaştırılmış grafikler kullanarak kendi savaşçılarınıngerçekçilik yükselmiştir ” Street Fighter ” , kendi karakterleri için sprite kullanılır . Sega çokgen rendering için tasarlanmış olan Model 1 çarşı gemide , 1993 yılında çığır açan savaşçı , ” Virtua Fighter , ” yayınladı . Oyun unattained gerçekçilik düzeyini eklemek için çokgen karakter modelleri kullanılmaktadır . Modeller bugünün standartlarına göre ilkel görünür iken , ” Virtua Fighter ” karakter modelleri iki boyutlu sprite ulaşamasa tasarım derinliği bir katman ekledi . Eğlencelerle bu oyununbaşarısı ” , Tekken ” dahil olmak üzere birçok rakiplerini , mahmuzlu ve çarşı teklifleri üç boyutlu modellere neredeyse sadece odak kayması Sega ilham .
16 – Bit girişimleri < Sega " Virtua Fighter " ve " Virtua Racer " ve Namco " Tekken " ve " Ridge Racer "dünyada çarşı sahipleri mutlu yapıyor iken br >

,” yeni nesil ” video oyun sistemleri henüz çıkmamış . 1994 yılında ,Sega Genesis ve Super Nintendo ev on milyonlarca yüklü , ve geliştiriciler kendi sınırları için bu sistemleri itmek istedim . Bu 16 – bit sistemler akılda iki boyutlu sprite tabanlı oyunlar ile geliştirilen ve gerçek – zamanlı olarak çokgen modelleri işlemek için gerekenkarmaşık süreçler yeteneğine sahip değildi. Nintendo ve Sega her sırasıyla , özel bir çip ,Süper Döviz ve Virtua İşlemci geliştirdi. Bu çipleroyun kartuşu kendisi yüklü ve çalışanoyunlarınmaliyeti artmıştır . Nintendo’nun ” Starfox ” ve ” Dirt Trax ” çokgen grafik özellikli , ancakGenesis ” Virtua Racing ” ve Sega limanındaolduğu gibipoligon sayısı , düşük idi .
Pre – render Alternatif

Nintendo bununsınırlı işlem gücü rağmen oyunlara üç boyutlu bir görünüm eklemek için bir yol buldu Super Nintendo konsolu. ” Donkey Kong Country ” ve ” Killer Instinct ” pre – render grafik , geleneksel sprite tabanlı oyunlarda daha fazla derinlik özellikli , henüzoyun konsolu ekstra bir grafik yongası gerek yoktu . Modeller , gerçek – zamanlı olarak işlenir değil ama önceden render çünkü bu oldu . Bu yaklaşımındezavantajıkarakterleri gerçekten üç boyutlu olarak hareket etmesini sağlayan , ancak sadece iki boyutlu oyun için grafik yükseltme ekledi değil ki . Sega Genesis dekonsol için ” Vectorman ” bu teknolojiyi hayata geçirdi.
32 – Bit Era

1995 yılındaSega Saturn ve Sony PlayStationpazar vurmak Amerika Birleşik Devletleri . Bu konsollar akılda üç boyutlu oyun ile geliştirilen ve her biri saniyede birkaç yüz bin çokgenler işlemek mümkün idi . 3 – D oyun adanmış ve16-bit nesilkonsolları daha fazla işlem gücüne sahip , bu konsolları ev oyun konsolu yeni bir dönem başlatmıştır . ” Virtua Fighter “, ” Tekken ” ve ” Ridge Racer ” bayilikler tümev konsolu pazarına getirilen ve çarşı meslektaşları neredeyse mükemmel dönüşüm vardı . Oyuncular artık oturma odanızınkonforundaüçüncü boyut ve çokgen karakterlerinderinliğini yaşamaya başardık .

Categories:

Bir cevap yazın