Oyun Tasarımı için Dokular Anlama

Dokular 3D oyun oluşturma hayati bir bileşenidir . Onlar3D dünyasında her nesnenin bir deri gibi hareket ederler. Doku düşük karmaşıklık bir model gerçekçi figürler oluşturarak , derinlikgörünümü vermek . Bumodeller gerçek zamanlı olarak işlenecek sağlar vegrafik yüklemek için beklemedenoyun oynanabilir . Doku Çalışması

doku 3D modele uygulanan bir görüntü nasıl . Dokulargerçek dünyadaki bir nesnenin üzerineyolu bir görüntü etrafında desenli bir kumaş perdeler sarın. Basit nesneler için , bir algoritma otomatik olarak uygun olduğundagörüntüyü bozan ,modeli üzerinedoku yansıtabilirsiniz . Daha karmaşık nesneler için ,modeler köşelerden bir desen gibi ısmarlama bir doku sağlamak zorundadır . Texture’ların
Sınırlamalar

Bad dokuma gerçekçi grafiklere yol açar . Amatör yapmakyaygın hataları düzenli olarak tekrarlayın , sonra da farklı görünen bir doku yapmaktır . Bu oldukça bir yumuşak , doğal dokusu daha desen bir görünümünü oluşturur . Bir doku , bir ışık kaynağı taklit iken ek bir ışık kaynağı varsa ek olarak ,final sahnesindegölgeler tutarsız bakacağız .
Doku Pişirme

Doku pişirme sonra bunu daha az kaynakla daha karmaşık bir figürgörünümünü vermek için basit bir modele uygulanan tek bir doku , üzerine birden fazla dokular veya efektleri kaydetmeişlemidir . Örneğin, gerçekçi bir insan modeli, bir video oyunu için , gerçek zamanlı olarak işlemek için uygun olandan daha fazla sayıda köşelerden ve çokgen olan , karmaşık ve kavislidir . Doku pişirme veoyunu kullanmak için bir basit modeli için bir karmaşık model : Bunun yerine,model için iki kafesleri yapabilirsiniz . Gerçekçi bir insan gibikarmaşık bir modeli doku : kendi dokuları ile elmacık kemikleri , gözleri ve tüyleri dahil karmaşık yüz özellikleri ile , ve gerçekçi gölgeleme almak için bir ortam ışık kaynağı uygulanır . Sonra doku bu görüntü fırında vebasit modeleçıkan görüntü geçerlidir . Arka yapmak için Arka

hileler bir sürü gibi
Dokular daha doğal görünüyor. İlk dokular arasında dikişler ortadan kaldırmaktır. Bir doku bloğun sol tam olarak sağa doğru geçiş yapmadığında dikişler oluşur. Birbirine bitişikdoku birden fazla kopyasını yerleştirin ve bir sona erer vediğer başlaryeri görmek görmek. Buna ek olarak , farklı boyutlarda ve aralık ile birbirinden üstüne tabaka birkaç dokular daha rastgele görünümlü doğal bir desen elde etmek.

Categories:

Bir cevap yazın